3 wskazówki, które mogą uratowac twoje wesele!
Organizacja ślubu i wesela to wielkie wyzwanie dla osób, które nie mają doświadczenia w organizacji przyjęć / eventów. Oczywiście każdy może powiedzieć: „Co w tym takiego trudnego? Przecież moja kuzynka / koleżanka / znajoma sama sobie wszystko organizowała, przyjęcie było udane a Goście dobrze się bawili”. Oczywiście mogło tak być. Każdy z nas ma większe lub mniejsze predyspozycje do planowania. Są wśród nas zapewne osoby, które przed podjęciem pewnych działań przeczytają kilka poradników ‘”Jak zaplanować wesele” i dopiero po lekturze zaczną działać, ale bardzo dużo osób odejmie działanie bez analizy tematu i spotka się z konsekwencjami swoich błędów. Dobre przygotowanie pozwoli je wyeliminować, dlatego myślę, że są trzy wskazówki którymi można się kierować planując ślub:
1. Umów się na spotkanie z KONSULTANTEM Ślubnym
Umów się na spotkanie z KONSULTANTEM ŚLUBNYM – WEDDING PLANNEREM i jeśli nawet nie będziesz chciał / ła skorzystać z usług profesjonalisty, wykup usługę doradzą. Koszt takiej usługi waha się od 300 do 1 000 zł. Są to bardzo małe koszty w porównaniu z budżetem całego wesela, które sięga kilkudziesięciu tysięcy złotych (a czasami kilkuset), a pozwoli Ci rozpocząć planowanie ślubu i wesela w sposób bardzo rozważny.
2. Stwórz budżet wesela.
Budżet to podstawowe narzędzie kontroli kosztów, a zarazem doskonałe źródło wiedzy dla osób które nie mają doświadczenia w organizacji ślubów i wesel, nie znają rynku. Budżet sprawi, iż będziesz wiedziała / wiedział jakimi środkami dysponujesz, a jakie środki musisz mieć planując swój wymarzony dzień.
- dla jakiej liczy osób planujesz wesele (i tu pojawia się kolejna lista jaką musisz przygotować, lista gości weselnych z podziałem na dzieci i osoby dorosłe).
- kwota jaką chcesz przeznaczyć na organizację ślubu i wesela
- musisz znać swoje oczekiwania, wiedzieć jakich podwykonawców chcesz mieć / jakie atrakcje planujesz
- ustal priorytety – zazwyczaj tworząc budżet mierzysz siły na zamiary, dlatego bardzo ważne jest określenie priorytetów (one pozwolą ci na dobry podział środków budżetu na podwykonawców
- znajomość cen usług – tu ważna jest znajomość rynku i cen usług (możesz ją sam zbudować wysyłając zapytania do 3-4 firm (z tego samego segmentu) prosząc o przesłanie oferty i cen usług (ważne, aby podzielić te firmy w oparciu o te jakie podobają Ci się najbardziej, a jakie najmniej – po takiej analizie będziesz widział przedział cen (czasami bardzo duży) pomiędzy podwykonawcami.
Usługę przygotowania budżetu możesz również wykupić u WEDDING PLANNERA ( to koszt od 500 do 1000 zł). Powyższy opis pokazuje jak dużo czasu trzeba poświęcić na przygotowanie się do stworzenia budżetu. Zastanów się zatem czy nie lepiej zlecić to profesjonaliście?! – mając pewność że przygotuje taki plik szybko, rzetelnie i profesjonalnie.
3. Umowy i gwarancje ślubne .
Bardzo ważną kwestią organizacyjną jest dopilnowanie wszelkich formalności. Dlatego pamiętajcie o tym, aby zawierać pisemne umowy ze wszystkimi wykonawcami oraz dostawcami usług. Dzięki temu zyskacie dodatkowe zabezpieczenie Waszych interesów i tym samym możliwość dochodzenia swoich praw z tytułu niewywiązania się z zapisów umownych. Zwróćcie uwagę na to, aby wszystkie umowy zawierane były na piśmie.
Zanim podpiszecie dokument, przeczytajcie uważnie jego treść. Jeśli coś budzi Wasze wątpliwości, koniecznie to zweryfikujcie, a następnie poproście o wprowadzenie w umowie wskazanych poprawek. Pamiętajcie, że dokumenty powinny zostać podpisane przez obydwie strony umowy, a inne ustalenia podejmowane ustnie spisane choćby w postaci maila, a następnie potwierdzone przez druga stronę. Umowa ustna tez jest umową, ale bardzo ciężko dochodzić jej prawnych aspektów na drodze sądowej.
Organizacja wesela. Katarzyna Michalska Wedding Planner
Foto. D & A Photographers
Dekoracje kwiatowe. Bello Matrimonio
Lokalizacja. Villa Love
Autor:
Katarzyna Michalska Konsultant Ślubny Kraków