Wedding Planner Poland – Katarzyna Michalska Konsultant Ślubny Kraków
  • Facebook
  • Instagram
  • O mnie
  • Oferta
  • Realizacje
  • Blog
  • Main nowy
  • Tipi Wedding
  • WedCamp
  • Kontakt
  • Szukaj
  • Menu Menu
  • O mnie
  • Oferta
  • Realizacje
  • Blog
  • Tipi Wedding
  • WedCamp
  • Kontakt
  • Facebook
  • Instagram

Ślub i wesele w plenerze

Ślub i wesele w plenerze to marzenie wielu Par Młodych, które chcą aby ich wymarzony dzień wyglądał tak pięknie jak na zdjęciach z Pinterest.

Od czego zacząć przygotowania do organizacji wesela w plenerze?

 

wesele w plenerze villa love

Wesele w plenerze – cena

Pierwszym i kluczowym aspektem organizacji wesela w plenerze jest cena. Musisz wiedzieć, ile organizacja wesela w plenerze kosztuje, aby zdecydować czy Cię na nie stać. Prawie każda Para Młoda posiada budżet, którego przekroczyć nie chce lub nie może. Założenie jest proste i nie wymaga tworzenia miliona tabelek w celu weryfikacji kosztu. Zazwyczaj przyjmuje się, iż wesele w plenerze jest  droższe od tych organizowanych w sali weselnej o ok 30 000 do 50 000 zł. Taką kwotę musisz dodatkowo wydać, planując wesele w namiocie. Dlaczego taka duża różnica w cenie? Ponieważ bardzo często wesela plenerowe wymagają tworzenia od podstaw przestrzeni, która staje się poniekąd salą weselną. Kwota ta obejmuje: wynajem namiotu (wraz z transportem), wynajem krzeseł i stołów, oświetlenie, wynajem bielizny i zastawy stołowej, wynajem agregatu, budowę przestrzeni zaplecza / kuchni, wynajem toalet, opłatę za wynajem przestrzeni w której montujemy namiot (nie zawsze namioty są montowane przy Pałacach, Hotelach czy Zamkach; bardzo często korzystamy w wynajmu miejsc, do których musimy dostarczyć pełne zapalcze socjalno-gastronomiczne).

Kolejnym czynnikiem znacząco podnoszącym koszt organizacji wesela w plenerze jest klimatyzacja, która jest bardzo potrzebna jeśli decydujemy się na wynajem namiotu na wesele z transparentnym dachem. W przypadku pięknej pogody nasz namiot staje się szklarnią, a wówczas temperatura powietrza jaka panuje wewnątrz może przekraczać nawet 50 stopni  C.

Ważnym czynnikiem który wpływa na cenę namiotu jest jego jakość i wielość. Na rynku polskim jest wiele firm które wynajmują namioty, ale firm które wynajmują namioty czyste, bez widocznych śladów użytkowania jest bardzo mało. I tu właśnie tkwi różnica w cenie. Możesz wynająć namiot za 15 – 20 000 zł (który swym zapachem i stanem technicznym będzie przypominam o wczorajszej imprezie plenerowej z piwem i kiełbaską) lub wynająć namiot za 25 – 30 000 zł, piękny, czysty, zadbany, bez widocznych śladów użytkowania.

RADA: jeśli planujesz ślub i wesele w plenerze, chcesz wynająć namiot, skorzystaj z usługi  doradztwa od Konsultanta Ślubnego. Nie musisz wykupić pełnej usługi organizacji i koordynacji dnia ślubu i wesela, ale za niewielką kwotę (500 – 1000 zł) specjalista poleci Ci najlepszą firmę na rynku, zadba aby podpisać rzetelną umowę, doradzi Ci z jakich dodatkowych usług musisz skorzystać, czego unikać, a na czym się skupić w dalszym procesie przygotowań.

wesele w plnerze dwór sieraków

Gdzie zorganizować wesele w plenerze?

Aby znaleźć miejsce, w którym będziecie mogli zorganizować ślub i wesele w plenerze, wcześniej musicie dokonać wyboru stylu uroczystości. Coraz popularniejsze staje się rustykalne wesele lub wesele w stylu boho. Oba style wprost idealnie pasują do zorganizowania zabawy na świeżym powietrzu. Oczywiście wesele w stylu glamour również pasuje do organizacji wesela plenerowego, ale wybierając ten styl przyjęcia musisz pamiętać o doborze odpowiedniej lokalizacji, tak aby dress code wasz i Gości był spójny z koncepcją przyjęcia.

Jeśli już macie wybrany styl przyjęcia, musicie zacząć poszukiwania idealnego miejsca.

W zależności od tego, jaką lokalizację wybierzecie, koszty organizacji przyjęcia w plenerze mogą się między sobą różnić. Jeśli chcecie, aby wesele odbyło się na placu, hotelu, zamku, z pewnością nie będziecie musieli myśleć o poszukiwaniu cateringu, mebli czy namiotu. Bardzo często w takich lokalizacjach to obiekt zapewnia meble, catering, zastawę, bieliznę stołową, oraz zaplecze socjalne.

Jeśli jednak podejmiecie decyzję o wynajmie przestrzeni, która nie świadczy usług hotelarsko-gastronomicznych, koszty przyjęcia wzrosną.

O jakich czynnikach powinieneś pamiętać wybierając miejsce na organizacje ślubu i wesela w plenerze:

  1. Łatwy dojazd
  2. Dostęp do prądu i wody
  3. Zadaszenie lub miejsce do montażu namiotu
  4. Płaski teren
  5. Zaplecze socjalne – toalety
  6. Komary – to zmora wielu przyjęć, które organizowane są latem (pamiętaj o tym aby zapobiec tym uciążliwym insektom poprzez oprysk terenu na kilkanaście godzin przed przyjęciem).
wesele w plenerze w ogrodach archeologicznych kraków

Jak zorganizować wesele w plenerze?

Od czego zatem zacząć przygotowania do organizacji wesela w plenerze?

Pierwszym krokiem po znalezieniu miejsca będzie wynajem namiotu. Na rynku polskim mamy wiele firm, które wynajmują namioty w stylu glamour, rustykalnym czy boho.

Nie licz na to, że pogoda dopisze i namiot nie będzie potrzebny. Nawet niewielkie opady przejściowe mogą zepsuć twoje przyjęcie, zatem bądź zapobiegliwy. Jeśli pogoda dopisze możesz zorganizować przyjęcie w namiocie bez ścian bocznych, bez podłogi, tak aby stoliki były ustawione na trawie, co spowoduje iż namiot stanie się niewidocznym elementem przyjęcia.

Wyjątkiem dla organizacji przyjęcia w plenerze bez namiotu jest bezpośrednie sąsiedztwo sali, która może zostać przygotowana jako alternatywne miejsce przyjęcia (ale wówczas bardzo często takie alternatywne miejsce jest dodatkowym kosztem).

Aby uzyskać odpowiedz na temat ceny i wielkości namiotu jaki będzie dla Was potrzebny, musicie znać liczbę Gości, jaką planujecie zaprosić na swoje wesele. Wielkość namiotu ma duży wpływ na jego cenę.

Pamiętaj również, że większość firm wysyłając ofertę podaje cudny netto, do których musisz doliczyć podatek VAT (23%).

Po drugie, warto pomyśleć o miejscu do zabawy, dlatego w namiocie lub tuż obok powinien zostać ustawiony parkiet do tańca i scenę dla DJ-a / zespołu.

Następnie należy pomyśleć o wynajęciu mebli (stolików, krzeseł, stołów), zastawy i zamówieniu cateringu wraz z obsługą. Najczęściej wszystkie te zadania Para Młoda musi wykonać we własnym zakresie.

Jeśli w miejscu, w którym organizujecie swoje wesele w plenerze, nie ma zaplecza sanitarnego, zapewnienie go również spoczywa na waszych barkach. Obecnie można wynająć bardzo ekskluzywne toalety. Trzeba jednak również pomyśleć o dostępie do bieżącej wody, która z pewnością będzie potrzebna obsłudze. Wesele nie odbędzie się również bez dostępu do prądu, zatem kolejnym zadaniem będzie wynajem agregatu (najlepiej wraz z obsługą).

Organizacja wesela w plenerze jest prawdziwym wyzwaniem, dlatego tak wiele Par decyduje się na usługę Konsultanta Ślubnego / Wedding Plannera, który doskonale zna realia organizacji wesel w plenerze, wie jak wiele aspektów organizacyjnych należy połączyć razem, ma wiedzę opartą o doświadczenia (te dobre i te złe).

Jak już wspomniałam wcześniej, organizacja ślubu i wesela w plenerze nie jest łatwym zadaniem, a jego koszt jest znacznie większy od organizowanych tradycyjnie przyjęć. Zastanów się zatem czy nie warto skorzystać z usług profesjonalisty, dzięki któremu możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy.

wesele w plenerze w Krakowie

Ślub i wesele w plenerze – dekoracje

Śluby plenerowe opierają się głównie na naturalnych dekoracjach – kwiaty, drzewa i krzewy, które  otaczają miejsce uroczystości. Miejsce Ceremonii można ozdobić płótnem, rozwieszonym pomiędzy konarami drzew. Piękny efekt dadzą także girlandy kwiatów lub girlandy świetlne, jeśli uroczystość ma się odbyć o zachodzie słońca.

Pamiętajcie, aby dekoracja miejsca Ceremonii była spójna z dekoracją miejsca przyjęcia (namiot, plener) oraz waszym ubiorem.

Najpiękniejsze przyjęcia jakie się podziwia na Instagramie lub Pintereście mają jedną wspólna cechę: spójność! – stylu, koloru, elementów dekoracji, kształtów. Konsekwencja powinna zostać zachowana zarówno w dekoracjach, jak i papeterii ślubno – weselnej (menu, winietki, table plan, zaproszenia) oraz menu cateringowym (jeśli organizujecie ślub i wesele w stylu toskańskim, to dobrze aby i kulinarny aspekt tego regionu świata zawitał na waszych stołach).

wesele w plenerze nad morzem

Catering weselny

Jest takie powiedzenie – „Na jedzeniu nie oszczędzaj”. Zgadzam się z tym w 100%.

Bardzo ważnym czynnikiem w wyborze cateringu jest degustacja dań. Pamiętaj, aby przed podpisaniem umowy i wpłatą zaliczki umówić się na degustację dań weselnych (może ona być płatna, ponieważ podwykonawca nie ma gwarantu świadczenia usługi w postaci umowy, ale jeśli nawet za nią zapłacisz możesz poprosić o odliczenie tych kosztów od umowy końcowej, jeśli zdecydujesz się na usługi tej firmy). Na takiej degustacji nie możecie mieć żadnych zastrzeżeń względem podanych dań, ponieważ serwis i produkcja dań w lokalu jest łatwiejsza od serwisu i produkcji dań w plenerze. Liczcie się również z tym faktem, iż na przyjęciu te dania mogą wyglądać lub smakować nieco inaczej. Nie oznacza to jednak, że podane dania będą nieznaczne, ale niestety taka jest rzeczywistość.

Zobacz także:

Organizacja ślubu w plenerze – niezbędne dokumenty.

Wesele w stylu BOHO.

Rustykalne wesele w plenerze.

Zdjęcie główne. D & A Wedding Photographers

Pozostałe zdjęcia. Pinterest

wesele w namiocie kraków

© 2014
WEDDING PLANNER
Katarzyna Michalska

Margarita & Georg Wesele w Dolinie Cedronu ślub w plenerze kraków Jak zorganizować idealny ślub w plenerze?
Scroll to top